ANAK ANDA LEMAH KEMAHIRAN MOTOR ? TIDAK BOLEH MENULIS & MEWARNA ? LEMAH KEMAHIRAN KOGNITIF? SUKAR UNTUK MENGUNTING ? 

PERHATIAN!! Untuk Ibu-ibu Yang Mempunyai Anak Istimewa,  dan guru-guru Pendidikan Khas

SAYA FAHAM PERASAAN IBUBAPA BILA LIHAT  ANAK MEREKA SUKAR UNTUK MELAKUKAN AKTIVITI MENULIS,MEWARNA, MENGUNTING DAN TAHAP KOGNITIF YANG RENDAH

Itu belom lagi kawan-kawan opis tanya " kenapa anak u tu tak boleh buat benda-benda asas macam tu lagi''. emm geram dengan soalan macam ni.

 


Pergh, luluh rasa hati tuhan aja yang tahu. sabar je la


Sebagai ibubapa , bukan anda sorang je yang rasa macam ni , ramai lagi ibubapa yang pernah mengalami perasaan ini.

 

Ini lah dugaan membesarkan anak istimewa ini.

Anak tak boleh nak menulis  , suka pada gadjet dan tiada kemahiran sosial adalah salah satu masalah besar pada ibubapa.

Sebelum kanak-kanak mula membesar, mereka perlu  terlebih dulu meguasai kemahiran asas seperti kemahiran mengunting, menulis,mewarna dan kemahiran kognitif.

ini merupakan ASAS untuk anak-anak  .Jika skill ini masih lemah, maka biasanya kemahiran-kemahiran  lain pun akan terjejas dan anak-anak akan  lambat belajar..

ALHAMDULILLAH....kami ade penyelesaian untuk masalah-masalah di atas ini

Memperkenalkan.....



 

CD kombo kemahiran   ini   merangkumi kesemua aspek penting bagi pembelajaran kanak-kanak iaitu kemahiran menulis & mewarana , mengunting dan kemhiran kognitif.

Ia digarap dengan berpandukan kurikulum pendidikan khas untuk kemahiran kognitif,mewarna , mengunting dan menulis.

Aktiviti di dalam CD kombo kemahiran  ini sesuai untuk kanak-kanak istimewa seawal usia 3 tahun sehinggalah belasan tahun bergantung kepada tahap keupayaan mereka. Ia juga ini memaparkan contoh-contoh aktiviti aktiviti kemahiran dan senarai semak .

Ibubapa dan guru-guru boleh melakukan aktiviti ini banyak kali dengan mencetak lembaran aktiviti yang ade di dalam CD kombo kemahiran ini.

Penghasilan CD kombo kemahiran  ini juga  adalah untuk dijadikan bahan rujukan dan panduan kepada individu atau kumpulan yang mempunyai minat dan kecenderungan dalam menjalankan aktiviti pada  kanak-kanak istimewa dalam menjadikan mereka mengusai  sepenuhnya dalam kehidupan dan seterusnya menjadikan mereka mendapat kualiti kehidupan yang di inginkan.
 

Disamping itu, perkembangan sensori, motor kasar & halus akan seiring berkembang pada  anak-anak istimewa ini jika melakukan aktiviti kemahiran pada CD KOMBO KEMAHIRAN ini,

Inilah Rahsianya....

Susah kan kalau nak ajar anak-anak istimewa ini..ibubapa dan guru-guru  pun kena belajar setkan objektif pengajaran jika nak anak cepat improve,  belajar teknik macam mana nak guna, belajar aktiviti apa nak buat....

 

Kalau buat aktiviti disekolah tak cukup juga.perlu sambung di rumah juga..

 

InsyAllah CD kombo kemahiran ini akan memudahkan kerja ibubapa dan guru-guru untuk melatih anak-anak istimewa ini.
 

Kombo CD kemahiran ini mengandungi

1)Panduan Pengajaran dalam Pendidikan khas Kemahiran Kognitif

CD berbentuk panduan ini dihasilkan untuk memberi panduan kepada ibu bapa dan guru dalam mengajar kanak-kanak dan kanak-kanak berkeperluan khas kemahiran kognitif.

Penghasilan CD ini adalah daripada koleksi hasil intervensi kemahiran kognitif penulis terhadap kanak-kanak berkeperluan khas. Hasil intervensi ini telah dikumpul dan dikembangkan untuk dikongsi menjadi sebuah buku sebagai panduan dan rujukan yang boleh dimanfaatkan oleh ibu bapa dan guru.

CD panduan ini mempunyai 8 fasa perkembangan kemahiran kognitif bermula daripada memadan sama jenis sehinggalah kemahiran Matematik dan Bahasa. Buku ini mempunyai asas pengenalan kepada teori kognitif dan kemahiran kognitif.

 

CD ini dipersembahkan dengan lembaran aktiviti serta senarai semak yang boleh digunakan oleh guru atau ibu bapa bagi menilai tahap kemahiran kanak-kanak dalam kemahiran kognitif.

CD ini sesuai untuk dijadikan panduan oleh guru bagi kegunaan setiap kanak-kanak berkeperluan khas di sekolah.

 

Kegunaan CD ini juga tidak terhad hanya kepada kanak-kanak berkeperluan khas, malah boleh digunakan bagi melatih kanak-kanak tipikal dalam aktiviti kemahiran kognitif.

2)Panduan Pengajaran dalam Pendidikan khas Kemahiran Mengunting

CD ini berbentuk panduan ini dihasilkan untuk memberi panduan kepada ibu bapa dan guru dalam mengajar kanak-kanak dan kanak-kanak berkeperluan khas kemahiran menggunting.

Penghasilan CD ini adalah daripada koleksi hasil intervensi kemahiran motor halus untuk kemahiran menggunting terhadap kanak-kanak berkeperluan khas. Hasil intervensi ini telah dikumpul dan dikembangkan untuk dikongsi menjadi sebuah buku sebagai panduan dan rujukan yang boleh dimanfaatkan oleh ibu bapa dan guru.

CD panduan ini mempunyai 11 fasa perkembangan kemahiran menggunting bermula daripada kemahiran pra menggunting sehinggalah kemahiran menggunting bentuk kompleks. Buku ini mempunyai asas pengenalan kepada kemahiran menggunting seperti cara memegang gunting dengan betul mengikut kesesuaian dan keselesaan kanak-kanak.

 

CD ini dipersembahkan dengan lembaran aktiviti serta senarai semak yang boleh digunakan oleh guru atau ibu bapa bagi menilai tahap kemahiran kanak-kanak dalam kemahiran menggunting.

CD ini sesuai untuk dijadikan panduan oleh guru bagi kegunaan setiap kanak-kanak berkeperluan khas di sekolah. Kegunaan buku ini juga tidak terhad hanya kepada kanak-kanak berkeperluan khas, malah boleh digunakan bagi melatih kanak-kanak tipikal dalam aktiviti kemahiran menggunting.

3)Panduan Pengajaran dalam Pendidikan khas Kemahiran Mewarna & Menulis

CD  panduan ini dihasilkan untuk memberi panduan kepada ibu bapa dan guru dalam mengajar kanak-kanak dan kanak-kanak berkeperluan khas kemahiran mewarna dan menulis.

 

Penghasilan CD ini adalah daripada koleksi hasil intervensi kemahiran motor halus untuk kemahiran mewarna dan menulis terhadap kanak-kanak berkeperluan khas. Hasil intervensi ini telah dikumpul dan dikembangkan untuk dikongsi menjadi panduan dan rujukan yang boleh dimanfaatkan oleh ibu bapa dan guru.

 

Buku panduan ini mempunyai 6 fasa kemahiran mewarna dan 5 fasa kemahiran menulis. CD ini juga turut membincangkan tentang posisi yang sesuai, jenis genggaman pensel dan lembaran kerja untuk kemahiran mewarna dan menulis mengikut perkembangan kanak-kanak. Buku ini dipersembahkan dengan gambarajah aktiviti serta senarai semak yang boleh digunakan oleh guru dan ibu bapa bagi menilai tahap kemahiran kanak-kanak dalam aktiviti mewarna dan menulis.

 

CD ini sesuai untuk dijadikan panduan oleh guru bagi kegunaan setiap kanak-kanak berkeperluan khas di sekolah. Kegunaan buku ini juga tidak terhad hanya kepada kanak-kanak berkeperluan khas, malah boleh digunakan bagi melatih kanak-kanak tipikal dalam aktiviti kemahiran mewarna dan menulis.

KENAPA IBUBAPA DAN GURU-GURU  WAJIB ADA CD KOMBO KEMAHIRAN INI





Memang tugas kita kan sebagai  ibubapa dan guru-guru  utk ajar anak anak istimewa ini.Tak kan kita nak biarkan anak-anak kita begitu sahaja dan jadikan  gadjet peneman anak-anak kita ini. nanti anak-anak tak pandai nak develop mereka punya skill ..

sedih kan?

Tak tau nak mula dari mana.jangan risau.CD Kombo Kemahiran ini memberikan modul lengkap . Nak ajar apa dulu ek.. nak start kat mana ni?..macam mana nak ajar?.. Semua ade dalam CD Kombo Kemahiran ini.

Nak anak cepat improve.Bila kita nak result cepat, kita perlu bertindak cepat.. start pada usia awal dan konsisten.. takdela kita nak stress bila nak masuk sekolah nantikan.

 

Usaha tambah & tambah ilmu untuk mendidikan anaka-anak istimewa kita.Apa-apa yang kita buat, ilmu adalah penting. Jangan berhenti belajar dan usaha.Selebihya tawakal pada Ilahi.

Pembelajaran  berterusan perlu diteruskan.Di sekolah, di rumah, di mana saja pembelajaran perlu ada. Jadi penting utk guru-guru dan  ibubapa untuk melakukan aktiviti pembelajaran dalam CD kombo Kemahiran ini anak ini..

 

CD INI SESUAI PADA IBUBAPA DAN GURU-GURU YANG MEMPUNYAI ANAK ISTIMEWA SEPERTI

*Ceberal Palsy

*Autisme

*Speech Delay

*Mental Retardation

*Asperger Syndrome

*Developmental Delay

*Austisme Specturm Disorder

*Reading Difficulties(Dyslexia)

*Writing Difficulties(Dysgraphia)

*Motor Skills Difficulties(Dyspraxia)

*Attention Defisit Disorder(ADD)

*Slow Learner/ Learning Disability

*Sensory Integration /Processing Disorder

*Attention Deficit Hyperactive Disorder (ADHD)

Berapa Harga?

Harga set kombo ini adalah RM150 sahaja

 

 TETAPI 

untuk harga untuk 70 pembeli yang terawal hanya RM100 (Jimat RM50)  

Lepas 70 orang yang terawal harga akan naik kepada harga asal RM150

 

Baik saya mahu !!!



Tunggu dulu.. kami nak bagi SPECIAL OFFER kali ni untuk 70 pembeli yang terawal.

Setiap pembelian CD kombo Kemahiran  ini kami akan beri buku Panduan Praktikal Kemahiran Manipulatif Pendidikan Khas PERCUMA!!! (Jimat RM65)

Selain itu juga kami akan beri 3 unit gunting ABS untuk aktiviti kemahiran mengunting (Jimat RM12)

WOW!!!

buat pembelian sekarang anda jimat banyak dan dapat free gift seperti diatas

OK..saya nak buat bayaran sekarang ini supaya saya dapat 70 orang yang terawal

Baik ...

Tuan/puan boleh klik link di bawah ini untuk buat pembelian

Jangan risau jika produk kami ini tidak memberi manfaat pada anak tuan/puan dalam masa 30 hari kami akan memberi refund 100% . Ini jaminan dari pihak kami.

© 2019 Mahfuzah Zainol